Sat. Aug 24th, 2019

Colombo Gazette (Sinhala)

News and more from Sri Lanka in Sinhalese

දුම්රිය දෙපාර්තමේන්තුවේ කාර්යක්ෂමතාව වැඩි කිරීමට ආසියානු සංවර්ධන බැංකුවෙන් ඩො.මි.160ක ණයක්

Read Time22Seconds

මෙහෙයුම් නවීකරණය කිරීම සහ රටේ දුම්රිය මෙහෙයුම්කරු වන ශ්‍රී ලංකා දුම්රිය දෙපාර්තමේන්තුවේ යටිතල පහසුකම් සහ තාක්‍ෂණික ධාරිතාව ඉහළ නැංවීම සඳහා මෙහෙයුම් නවීකරණය කිරීම සහ කාර්යක්ෂමතාව වැඩි කිරීම සඳහා ආසියානු සංවර්ධන බැංකුව ඩොලර් මිලියන 160 ක ණයක් අනුමත කර තිබේ. මෙය ශ්‍රී ලංකාවේ දුම්රිය අංශයේ ADB හි පළමු ණය මුදලයි.

2050 වන විට මිලියන 25 දක්වා ළඟා වනු ඇතැයි අපේක්ෂා කරන, වැඩිවන ජනගහනයකට සේවය කිරීම සඳහා ශ්‍රී ලංකාවේ පොදු ප්‍රවාහන සේවය වැඩිදියුණු කිරීමේ අවශ්‍යතාවයක් පවතී” යැයි ආසියානු සංවර්ධන බැංකුවේ ප්‍රවාහන විශේෂ නිලධාරී ජොහාන් ජෝර්ජෙට් පැවසීය. වැඩිදියුණු කරන ලද දුම්රිය පද්ධතියක් ශ්‍රී ලංකාව පුරා සේවා හා කර්මාන්ත සංවර්ධනය කිරීම සඳහා උපකාරී වන අතරම දුම්රිය ජනතාවට වඩාත් සුදුසු ප්‍රවාහන ක්‍රමයක් ලෙසට නම් කරනු ඇත. 2008 සිට 2018 දක්වා කාලය තුළ වාහන සංඛ්‍යාව දෙගුණ වී ඇති අතර, දුම්රිය මගීන් බොහෝ විට තදබදයට ලක්වන දුම්රිය වලට මුහුණ දී සිටින බැවින්, තදාසන්න කොළඹ, රථවාහන තදබදයේ බලපෑම සියලු මාර්ග මගීන්ට තදින්ම දැනේන බවද ඔහු පැවසිය.

ශ්‍රී ලංකා දුම්රිය මගින් වාර්ෂිකව මගීන් මිලියන 136.7 ක් සහ භාණ්ඩ ටොන් මිලියන 2 ක් ගමන් කරයි. කෙසේ වෙතත්, වසර ගණනාවක් තිස්සේ දුම්රිය අංශයේ වෙළඳපල කොටස ක්‍රමයෙන් පහත වැටී ඇති අතර සැලකිය යුතු වැඩි දියුණු කිරීම් සහ නවීකරණය සඳහා රටේ දුම්රිය යටිතල පහසුකම් කල් ඉකුත් වී ඇත. ශ්‍රී ලංකා දුම්රිය සතුව ඩීසල් දුම්රිය එන්ජින් 250 ක් සහ බහු ඒකක තිබේ. නමුත් ඒවායින් හතරෙන් තුනක් පමණ ක්‍රියාත්මක වන අතර නෞකාවෙන් අඩක් අවුරුදු 30 ට වඩා පැරණි ය.

ශ්‍රී ලංකා දුම්රිය දෙපාර්තමේන්තුවේ මෙහෙයුම්, නඩත්තුව, ආරක්ෂාව, නිපුණතා සංවර්ධනය සහ තාක්‍ෂණික ධාරිතාවය වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා දුම්රිය කාර්යක්ෂමතා වැඩිදියුණු කිරීමේ ව්‍යාපෘතිය අංශ කිහිපයකින් රටේ දුම්රිය පද්ධතිය නවීකරණය කිරීමට මුදල් සපයයි. මෙම ව්‍යාපෘතිය මගින් නවීන බහුකැනල් – කඩදාසි, ජංගම සහ ස්මාර්ට් කාඩ් – ටිකට්පත් පද්ධතියක් ලබා දෙන අතර අති නවීන විදුලි සංදේශ පද්ධතියක් ද ස්ථාපනය කරනු ඇති අතර එමඟින් 1985 දී ස්ථාපනය කරන ලද මුල් පද්ධතිය ප්‍රතිස්ථාපනය කර ද්වි-මාර්ග සඳහා ඉඩ ලබා දේ. දුම්රිය රියදුරන් සමඟ සන්නිවේදනය කිරීම සහ දුම්රිය ප්‍රමාදයන් අවම කිරීම. මෙම ව්‍යාපෘතිය මඟින් නව මෙහෙයුම් මූලස්ථානයකට සහ දුම්රිය පාලන මධ්‍යස්ථානයකට මුදල් යෙදවීම, ධාවන පථ හා පෙරළීමේ කොටස් නඩත්තු කිරීම සඳහා යටිතල පහසුකම් සහ උපකරණ සැපයීම සහ දුම්රිය ආරක්ෂාව වැඩි දියුණු කිරීම සිදු කෙරේ. ශ්‍රී ලංකා දුම්රිය දෙපාර්තමේන්තුවේ තාක්ෂණික පුහුණු මධ්‍යස්ථානය වැඩිදියුණු කරන අතර අනාගත උපාධිධාරීන්ට නවීන දුම්රිය තාක්ෂණයන් පිළිබඳ දැනුම ලබා දීම සඳහා නව පටමාලා සවර්ධනය කෙරේ.

අනාගත දුම්රිය ව්‍යාපෘති සඳහා ධාරිතාව සහ සූදානම මෙම ව්‍යාපෘතිය මගින් ශක්තිමත් කරනු ඇත. මහනුවර තදාසන්න දුම්රිය ජාලය සඳහා සවිස්තරාත්මක අධ්‍යයනයක් මෙයට ඇතුළත් වේ. සංක්‍රමණ-නැඹුරු සංවර්ධනය සහ ඉඩම් වටිනාකම අල්ලා ගැනීම පිළිබඳ අධ්‍යයනයක්, දුම්රිය වත්කම් ඉන්වෙන්ටරි සහ ඉඩම් කළමනාකරණ උපාය මාර්ගයක් සකස් කිරීම සහ ශ්‍රී ලංකා දුම්රිය දෙපාර්තමේන්තුවේ තොරතුරු තාක්‍ෂණය හා නඩත්තු ධාරිතාව නවීකරණය කිරීම මේ අතර වේ.

මෙම ව්‍යාපෘතියේ මුළු පිරිවැය ඩොලර් මිලියන 192 ක් වන අතර ශ්‍රී ලංකා රජය ඩොලර් මිලියන 32 ක් සපයයි. අපේක්ෂිත ව්‍යාපෘති නිම කිරීමේ දිනය 2024 අවසානයයි.

0 0
Advertisements

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *